Galindo ha desaparecido

På spanskan ska vi läsa nio kapitel i en bok till på onsdag. För ungefär en halvtimme sedan tog jag tag i uppgiften, läste en mening och gick ned till hallen för att kolla vad mamma hade köpt på IKEA. Sedan gick jag upp igen. Nu har jag läst klart en sida (också ett kapitel, det här känns helt okej) och därmed upptäckt det konstiga; boken börjar med kapitel fjorton. Fjorton?! Sedan kommer kapitel sex. Hur? Ordningen i början är

- kap. 14
- kap. 6
- kap. 7
- kap. 8
- kap. 9
- kap. 12
- kap. 13

och sådär fortsätter det. Helt utan större logik. Skumt. Det står någonting i innehållsförteckningen om att man har lagt kapitlen i den ordningen för att intrigen är lättare att förstå då. Okej, det var ju pedagogiskt och omtänksamt och fint på alla sätt och vis men jag är förvirrad. Jag vet inte om jag nu ska läsa boken i "rätt" ordning (1-2-3-4 o.s.v.) eller i den ordning kapitlen är i utgåvan som ligger bredvid mig. Blir nog det sistnämnda. Det skulle ju tydligen vara lättare.

Men på fullaste allvar, jag har aldrig sett det här upplägget tidigare. Är nästan lite skakad.

Kommentarer
Postat av: Jo

Ja, det där var ju lite weird...ingen logik alls. Men spännande. Aldrig har jag hört nåt liknande...P&K

2010-04-19 @ 19:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0