Hej på dig lilla dumsnut

Den här dagen höll inte. Var kanontrött (=mer trött än vanligt) på morgonen, på bussen och på vägen från bussen. Gick in i omklädningsrummet. Fick höra att vi inte hade någon balett men däremot en extrainsatt moderntlektion på eftermiddagen. Började alltså 09.55 och slutade 13.45 istället för att börja 08.25 och sluta 10.45. Fetdrygt när man redan är på skolan och är tjocktrött.

Som grädde på moset slog jag huvudet i en vattenflaska när jag skulle slänga mig bakåt på ett dramatiskt sätt för att beskriva min frustration. Fick en bula + lite huvudvärk. Kanske ännu drygare.

Meeeen, för att detta inte ska bli allt för deppigt tänkte jag dela med mig av något kul också:

Lottas pappa: Jag kan inte allting!
Jonas (till Lotta): Men det kan ju du! Du sa ju att du kan allting. Skaffa en gran då, om du nu kan allt!
Mia: (till Jonas) Tss, vad dum du är. (till Lotta) Bry dig inte om honom när han är sådär orättvis.
Lotta: Det gör jag inte heller.
Jonas (till Lotta, troligtvis ang. att hon inte kan allt): Typiskt dig, du bara snackar jämt

Trodde han på allvar att hon kunde allt eller?

Ur lotta på bråkmakargatan.

Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0