Nej Ammi, jag har inte glömt...om du ens funderade på det.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? din kreativa talang? Med några spännramar och metervaror (gills IKEA-katalogen förresten, annars orkar jag helt enkelt inte.)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Min urdruckna kaffekopp.

3. Vad var det senaste du såg på tv? Wosh...typ en bit av en fotbollsmatch i...söndags?

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: 12.25

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Min mor som öppnar dörren.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? Vandrade hem från kyrkan i gårkväll.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? En annan text som jag började skriva här men tog bort.

8. Vad har du på dig? En sån där vad det nu heter som är shorts och tröja i ett.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Det gör man väl alltid, bara det att man inte kommer ihåg det? Hur som helst var det något rörigt. Fast jag minns inte vad.

10. När skrattade du senast? Igår någon gång.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Hyllor, en ljushållare och en tavla.

12. Har du sett något konstigt på sistone? I förrgår såg jag en väldigt konstig frisyr och ett sjukt random (men snyggt) tyg.

13. Vad tycker du om den här utmaningen? Helt ärligt har jag gjort roligare.

14. Vilken var den senaste film du såg? Hm.. Nyckeln till frihet.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Grejer till renoveringen som vi håller på med nu, sedan allt som behövs till Någonting Större. Hm, det står ju "köpa", betyder det att man inte får skänka? I sånna fall skulle jag väl köpa upp alla resurser i hela världen och fördela dem lite jämnare. Och alla vapen i hela världen så att jag kunde förstöra dem. Kanske skulle jag köpa allting som enligt min mening som förstör människor och förstöra det? Hur skulle det bli? Mer kaos eller en perfekt värld? Antagligen inte perfekt för pengar löser ju inte allt. Aja, en lägenhet i Stockholm och Spanien också. Och inredning till dem.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Räknade nyss ut att det finns en, två, tre, fyra personer som jag helt oväntat och av diverse olika anledningara saknar just nu.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Snor Amandas svar rakt av; fördelningen av pengar/resurser/mat/vatten/makt.

18. Tycker du om att dansa? Ett tveklöst ja.

19. George Bush? Är såå pasé... Nämen allvarligt så kan jag väl inte påstå att han inom politiken har vunnit min sympati. Fast jag har inte varit så engagerad så egentligen borde jag väl inte uttrycka mig alls.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? Eli, Elia och Elis är ju fina pojknamn, och kanske Nellie till flickan, fast det har egentligen min syster bokat så det är väl lite taskigt att ta det... Och att kombinera Nellie och något av pojknamnen kan bli lite overkill, eller bra, jag vet inte. Men hur som helst får jag ändå inte ta Nellie.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? Ja.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? Jag vill inte att han ska säga något, jag vill att han ska le och krama om mig.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna? Jag har typ inte ens fyra läsare så...


Kommentarer
Postat av: amanda

nej men jag hade glömt. det där med att köpa allt får du tänka om för jag tror inte du har råd! du är ju inte ens multimilJARDär. int nellie men däremot NELL är ju världens finaste namn men ta inte det för det vill jag ha

2010-06-23 @ 21:06:56
URL: http://amunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0