Då gäller det att dunsta kvickt som en iller

En man ~35 råkar stöta till en äldre kvinna ~70 på väg ut från köpcentret. Han fortsätter gå men kvinnan stirrar på honom ett bra tag. Till slut skriker hon.
Kvinnan: Du, jag såg ditt ansikte! Jag ska lägga upp det här på min blogg! Snorvalp!
www.tjuvlyssnat.se

Det finns många fantastiska poänger i den här händelsen:
1. Att kvinnan, som är ungefär 70, har en blogg.
2. Att hon hotar med att hon såg hans ansikte
3. Att hon vad historien förtäljer inte har fotograferat mannen.

Så, vad tänkte hon göra? Skriva såhär:
Idag på köpcentret stötte en man i mellanblont hår och grönblå ögon till mig. Sicken snorvalp!!
Ser inte riktigt det hotfulla, kanske för att det är jag själv som har skrivit texten.

Men jag skulle gärna hitta kvinnans blogg, tycker det känns som att hon skulle skriva intressanta saker. Det menar jag faktiskt! Gillar att höra hur folk tänker och tyvärr får man sällan läsa något som 70-åringar skriver. Tyvärr. Allvarligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0