Pucko

När jag gick hem från bussen i eftermiddag var det vansinnigt slaskigt och blött. Det fanns liksom inga möjligheter i världen att undvika vattnet och alltså var allting som det SKA vara på våren. Tyvärr är ju inte detta någonting som man direkt uppskattar: ingen vill ju blöt om fötterna liksom. Då tänkte jag att jag minsann i år skulle göra det för snön måste ju smälta någon gång. Därför skulle inte töandet få förstöra resten av min dag, tänkte jag.

Sagt och gjort! Jag tänkte positivt! I cirka en sekund. Sedan tänkte jag att om värmen hade behagat komma lite tidigare skulle jag kanske ha sluppit plaskandet denna dag. Irritationen kom smygande, sakta men säkert...

Men hallå, jag skulle ju vara glad över töandet! Det betydde ju att sommaren närmade dig. Skärpning!
, tänkte jag sedan och försökte febrilt komma på varför det var positivt att snön smälte så fantastiskt mycket just idag.  Det dröjde inte länge förrän svaret dök upp i mitt huvud:

Om det skulle ha töat tidigare i vinter skulle det ju ha varit mycket kallare och man hade lidit mycket mer av att bli blöt.

Helt seriöst. PUCKO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0