När du hör en bra låt och nån stänger av är det...

taskiiiiigt.

Jag ursäktar min ofattbara inaktivitet. Från ett snitt på två inlägg om dagen till noll på tre dagar är inte godtagbart. Dock kanske min förklaring är det.
I helgen reste jag nämligen ännu längre upp i landet, Piteå närmare bestämt, och besökte söstra mi. När man håller på med sådant kan man inte blogga! Särskilt inte när man inte vill påpeka ägandet av bloggen.

När jag ännu är inne på detta så kan jag säga att antalet läsare inte har ökat mer. Det gick drastiskt från 2 till 5 men sedan hände inte mycket. I alla fall inte åt det positiva hållet.

Nu tänkte jag ta ett skutt på cirkus fyra associationer och hoppa till dagens händelser. Eftersom en blogg oftast har någonting med vardag att göra så tänkte jag att jag kan rada upp några saker som jag varit med om under dagen. Dock inte alla, då skulle jag bli en bidragande orsak till tristessen i världen. Därför skulle kanske ett korrektare tilltal vara dagens MER UDDA händelser.

Here we go!
- Klockan 10.08 stukade jag fingret (tror jag). Ett finger på vänsterhanden. Lillfingret närmare bestämt. Alltså ingen skada skedd. Ingen större i alla fall. Varken ambulans, operation, amputering eller obduktion behövdes.

- Klockan 12.06 hände något konstigt (konstigare än vanligt) med min dator. Den stängde av sig helt utan förvarning! Sedan var den inte redo för arbete förrän tio minuter senare. Inte okej!

- Klockan 12.06 hade redan två andra datorer i klassrummet stängt av sig av samma mystiska och okända anledning. Antar jag.

- Klockan jag-vet-inte-vad-men-mellan-12.06-och-13.00 stängdes ytterligare två datorer i klassrummet av sig.

- Klockan jag-vet-inte-vad-men-mellan-12.06-och-13.00 (d.v.s. samtidigt) drog jag och mina klasskompisar slutsatsen att datateknikerna på skolan hade jobbat av alldeles för mycket under lovet och nu satt på sitt arbete utan någonting att göra och därför stängde av datorerna lite efter behag.

- Klockan 14.15 satt jag på en bänk och sa "jag...jag...jag..." (sjukt egoistiskt lät det. Antagligen var det ett försök att starta en konversation) utan att vara medveten om det. Bredvid mig satt Jossan med något liknande mantra, dock minns jag inte vad det var. Vi var i något konstigt tillstånd misstänker jag.

Sådärja! Nu ska jag läsa spanska nyheter var det tänkt. Kan bli sömn istället. Mest troligt.

Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0