Lustigheter en söndag

Idag har det inträffat två händelser som har gjort att det har dragit lite i mina smilband.

Händelse nummer ett

Faktor ett:
En av mina systrar har en katt. Jag tror att hon är ganska kär i den för på facebook har hon ett album med 23 bilder, samtliga på kattskrället.
Kattskrället ska jag förresten inte säga för även jag får något ömt i blicken när jag ser på denna arma lilla varelse.

Faktor två:
Själv är jag tämligen road av "gilla-knappen" på facebook. Detta av två anledningar:
  1. Redan innan facebooks glanstid fann jag och mina syskon ordet "gilla" mycket roande. Varför kan jag kanske svara på en annan gång. Om någon av er två som följer bloggen känner er intresserade, förstås.
  2. Den är praktisk. Jag gillar (He...He...He... känn det torra skrattet) när saker är praktiska.
Därför väljer jag ofta att klicka på den lilla symbolen. Komik och praktik i ett. Bingo!

Resultat:
Idag slogs dessa två faktorer ihop. Jag gillade jag mycket, 22/23 (d.v.s. alla utom en suddig) bilder i min systers album närmare bestämt, och fann det ytterst underhållande.

Händelse nummer två
Mina farföräldrar var på besök idag. Vi åt tacos och hade trevligt. Tillslut gled samtalet in på promenaden hem till oss och det faktum att de hade mött en kvinna i deras trapphus. Min farfar gav en inte alltför allvarlig kommentar om kvinnan:
"Hon var nog det största fruntimmer jag har sett. Särskilt te ögona.".
Nu funderar jag hur man ser ut om man är stor runt ögonen? Som jag förstod det var det inte stora ögon hon hade.

Kanske återkommer jag med en skiss när jag har funderat klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0