Skyll inte på att historien upprepar sig...

...det är vi som gör om våra misstag igen och igen och igen och igen.

Jag bor i övre Norrland. Det märks lite då och då. När jag pratar, till exempel. En annan gång när det märks är när jag tittar på tv. Inte på grund av de program jag väljer utan på grund av hur jag reagerar på vissa program. Framför allt nyheterna. Framför allt de regionala nyheterna. Jag är så ovan att se min omgivning på tv att jag tycker det är rent ut sagt häftigt att på tv4 kunna se exempelvis foajén till Idun. En miljö som jag kan identifiera. En miljö som gör att jag när den visas kan säga "Ah, där har jag varit!".

Och nej, det spelar ingen roll att det bara är regionala nyheterna. Absolut ingen roll. För det händer inte särskilt ofta i alla fall. Om jag hade bott i exempelvis Stockholm skulle jag antagligen inte ha tyckt att det var lika imponerande om något liknande inträffade.

Tilläggas bör att jag inte har någon speciell "relation" till den i texten nämnda platsen, det är inte så att jag jobbar där eller befinner mig där cirkus två gånger i veckan. Jag känner inte heller en enda person som gör det. Jag bor inte ens i staden där den finns. Men den är mig tillräckligt nära för att jag ska tycka att det är häftigt att den är en av miljöerna där man intervjuar en förtroendevald politiker som inte haft alltför hög närvaro på mötena.

Det är både lustigt, pinsamt och patetiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0