Det är att leka med eld...

...när du drar upp det här igen.

Nu när antalet läsare verkar ha fördubblats sedan i fredags, från 2 till 4, måste jag ju avslöja en sak som jag har avslöjat många gånger förut: jag är för vansinnigt dålig på att skriva effektivt, ett inlägg tar mig i princip alltid minst en halvtimme. På riktigt. En halvtimme. 30 minuter. Ett halvt reppass inför sceniska.

Och dit jag vill komma med det här var att jag först hade tänkt skriva om någonting roligt som jag läste i tidningen i torsdags men sedan besökte fina Signes blogg (hon kommenterade förra inlägget för intresserade, har inte riktigt greppat det här med att länka coolt till andras bloggar) och hittade ett alldeles för rörande klipp så jag helt tappade gnistan.

Men så var det det här med ineffektivitet+blogg+julia=sant och vips hade det gått tillräckligt lång tid för att kunna skratta igen och därför mina vänner ska jag nu citera vad som stod i VK torsdagens den 11 november 2010 i artikeln "Elev i bråk kastade kniv i matsalen":

"Framför ögonen på Västangårdsskolans lunchrastande elever greppade den ena pojken flera matknivar som han kastade mot den andra eleven.
- Sedan uppstår det tumult, säger Rinnau-Stenman.
En i bespisningspersonalen satte efter pojken som hade kastat knivarna, men sprang in i en vägg."

Eeeh?


Ps. Blev jättenöjd med bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0