Tänd ett ljus för den du saknar

På fantastiska facebook pålyser man för fullt ett evenemang, eller ska man kanske kalla det en kampanj, som kallas "Tänd ett ljus för den du saknar". Jag tycker på riktigt att initiativet är underbart och blir nästan lite rörd när jag ser att 88331 personer har sagt att de kommer att delta.

För saknad, det är en konstig känsla. En jobbig känsla. En vacker känsla. Ett resultat av maktlösheten i en vänskap eller relation. När vi tappar kontrollen, när kontakten inte längre är självklar och densamma som förut, saknar vi.

Men framför allt är saknaden ett resultat av kärleken. Vi saknar inte någon som vi inte tycker om.
Det är just därför jag tycker att det är så fantastiskt att så många sagt att de ska delta. För att de visar att de saknar, att de känner.

Mitt ljus kommer att brinna för så många den 26 november. För mina vänner som bor långt ifrån mig. För mina vänner som är nära fysiskt men ändå så långt borta. För dem jag sedan en tid tillbaka inte har träffat. För dem jag inte kommer att träffa på ett långt tag. För den person som jag nog inte kommer att träffa på väldigtväldigtväldigt länge. För alla människor jag saknar helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0