I wanna stay like this forever...

...with you right here, right now.

Ni vet att jag brukar säga att jag är en helt otrolig nostalgiker va? Ja, det är klart att ni vet. Hur som helst så har jag sökt på ordet på wikipedia idag. Var så god, jag bjussar på ett utdrag på hur 1700-talsläkaren Leopold Auenbrugger beskrev sina patienter:

"De sover dåligt, känner sig deprimerade och har koncentrationssvårigheter. De kroppsliga symtomen är hjärtklappning, ätstörningar, smärta, magont, andnöd. De blir tystlåtna, apatiska och enstöriga. De suckar och stönar i ett och blir till slut totalt likgiltiga inför livet. Ingenting kan hjälpa dem, varken medicin, argument, löften eller hot om bestraffning. Kroppen tynar bort medan hela deras jag är riktat mot denna fåfängliga längtan...".

Tror att synen på just nostalgi har förändrats en aning... Bara en känsla jag får.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0