1. En bild på mig + 10 fakta om mig.

Då åker vi då.

1. Jag är en vansinnigt ironisk människa. Alltså, ibland brukar jag verkligen ta mig en funderare över vad folk tror att jag är för en kuf egentligen. Och det känns inte sådär jätteokej alla gånger.

2. Jag tycker att hela grejen med att jag har en blogg är ett konstigt hittepå för att jag inte är alltför förtjust i att prata om mig själv och dessutom har så svårt att hitta en anledning till att folk ens skulle vara en gnutta intresserade, vilket i och för sig syns i min statistik också, men vill samtidigt inte sluta skriva just för att jag vill skriva.

3. Jag formligen AVSKYR mediatugg som "satsa på dig själv/din karriär/dina drömmar" OCH SÅ VIDARE. Visst förstår jag vikten av att komma ihåg sig själv men jag begriper inte hur man kan tro att det är hållbart att varje människa ska prioritera sig själv, vilket man bör anse om man har artikel efter artikel om det i offentliga tidningar.

4. När jag var 15 år spelade jag troll i skogen samt på Gammlia i geten Egon eller Enok eller något sådants hage för att fira att Carl von Linné fyllde 300 bast. Till exempel hängde jag då i den där getens stuga i några timmar tillsammans med någon random människa som jag inte kände (geten var inte där), rullade i getbajs och hade tjocksockar utanpå skorna för att se extra trollig ut. Det var kanske inte det roligaste jag gjort i mitt liv.

5. Jag kan slicka på min egen armbåge trots att det sägs vara en omöjlighet.

6. Jag har sedan den dagen jag insåg att man inte måste gilla idrott som skolämne ogillat det. Detsamma gäller slöjd och bild.

7. Jag är jättetörstig just nu. Okej, den kanske var lite feg men jag är verkligen JÄTTETÖRSTIG. Det jobbiga är att kranen är alldeles för nära för att det över huvud taget ska vara lite acceptabelt att jag tar mig tid att skriva det här istället för att åtgärda problemet.

8. Jag är kristen, vilket är en anledning till att jag vissa gånger funderar och ifrågasätter min tro, Gud och livet i största allmänhet ganska flitigt.

9. Jag tycker att det här är fruktansvärt svårt och det har hittills tagit mig 1 timme och 15 minuter.

10. Jag ska flytta till Stockholm i höst. Det är klart. Vi har lägenhet och så. Känns rätt bra. HELBRA faktiskt.

Och nu kommer vi till det ännu svårare; bildN. Alltså, nu har jag letat och letat efter vettig bild på mig själv på den här datorn och kommit fram till att det inte existerar. Därför tar jag en där jag ser sursursur ut.


Kommentarer
Postat av: amanda

ja dom e ju samma ålder

2011-08-15 @ 09:16:03
URL: http://amunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0