Snart kommer ingenting bli som vanligt...

...snart är vi förbi den tid som varit.

Eftersom jag drar av en flytt till storstan någon gång nästa vecka kollar jag runt lite vad jag ska ta med och hittade då bland annat en dagbok skriven av Julia Carlsson snart 9 år. Hon hade skrivit saker som dessa:

30/5-01 Onsdag v.22
Idag har vi sett film på skolan som handlade om vilda djur som fångade varann. Jätte kul allsåå ååå vad bra den var. OJ JÄTTE tråkigt menar jag.
Hejdå!

2/6-01 Lördag
Idag har mamma fyllt år & Matilda var här det var roligt men nu årkar jag inte skriva mer!
Hejdå!

Jag hittade även ett anteckningsblock som jag uppenbarligen hade haft med mig på fågelskådningen i fyran. Man kan väl säga att det kanske inte var den roligaste dagen i mitt liv, jag tyckte redan då att det här med friluftsliv inte helt var min grej nämligen och detta syns tydligt i mina anteckningar:

Sett:
Tranar
Svarn
Simmande svan
Talgoxe
Höna =)
Storspov
Måsar
Tofsvipa

Hört:
Bofink
Storspov

Blandat:
träd som en bäver bitit på
fåglar
spindel
vattenpölar
skog
stig
sjö
gräs
berg
stenar
buskar
åkrar
gegga
granar
moln
fågeltorn
kläder
kikare
hus
bilar
bro med hål
lada
hästbajs
TVmast
eldstad
kamera
Maria (lärare)
Sebastian (elev)
Sofia
Viktor
Elina
Robin
Parsa
Erik
Nina
Christoffer
Jenniefer
Henrik D
Sofie
Henrik P
Izabelle
Jerry
Andreas
Conny
Åse
Ivan
Elin
Jag
Maud (lärare)
Ann-Loise (Eriks mamma)
Anders (Sofies pappa)
Helene (Ninas mamma)
Kicki (Crilles mamma)
Tina (Sofias mamma)

OBS!
Denna fågelskådning var med skolan.

SLUT

Jag känner riktigt hur mycket roligare det var att sitta och skriva namnen på alla i klassen fint i stället för att spana på fåglar när jag hade sett några stycken där i början. Jag känner också hur irriterad jag idag skulle bli på en tioåring som gjorde så på fågelskådningen. Nu skulle jag i och för sig aldrig ge mig ut på fågelskådning med ett gäng tioåringar heller men aja.

Kommentarer
Postat av: amanda

HAHAHAHAHHAHA din dagbok. man skrev ju verkligen så ba HEJ idag har jag simmat nu orkar jag inte skriva mer HERÅ

2011-08-23 @ 13:37:18
URL: http://amunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0