Jag kan inte prata med dig när du tittar bort

...snälla ge mig två sekunder innan du ger upp.

Min mor la in lite bilder på datorn häromkvällen. Det har lett till att jag nu har möjlighet att bjussa på lite roliga bilder på mig och min familj. Samtliga från den gångna sommaren. Och nu kommer mamma så fort hon ser det här med största sannolikhet fråga varför jag inte lägger ut lite fina bilder men jag tycker att dessa är fina. På sitt lilla vis. De säger liksom så mycket.

Nu åker vi.

Den första bilden har jag valt att kalla Ironi. Varför? Min mor gillar att tvätta. Man kan tveklöst säga att hon har så kallad tvättmani. Vet ni vad hon gillar ännu mer? Pedantisera (utöva pedantiskt tillvägagångssätt) när hon hanterar nytvättade lakan. Till familjens stora fasa. Men hon gillar inte katthår. Därför blev jag mäkta förtjust när jag insåg att någon faktiskt har besvärat sig att föreviga minnet av när världens hårigaste katt la sig till rätta på min mors nytvättade och pedantiskt hanterade lakan.

Här har ni den, Ironi:


Den andra bilden kallar jag för Definitionen av krångel och jag tror faktiskt att den talar ganska bra för sig själv.


Den tredje bilden har jag givit namnet Demonstrativt. Den visar nämligen hur jag demonstrativt vänder bort blicken när någon i familjen för 685940305:e gången vill ta en torr bild vid matbordet. Den är bra. Titta först på Josefin; fin och glad. Sen på Johanna; fin och glad. Sen på mig; påtagligt irriterad.

Fjärde och sista bilden heter De fyra internerna och sagan (Josefin kör all in). Behöver nog inte säga så mycket mer än att ingen var seriös men den äldsta i skaran satsade verkligen järnet.


Aja, hejdådå!

Kommentarer
Postat av: en av internerna

hahahha alltså julia! vilket inlägg, vilka bilder. det här var bra.

2011-09-02 @ 15:22:19
Postat av: Anonym

Det kunde varit värre! Tur att jag hade intuitionen att radera filmen på kortöverföringen! Bravo Carina!

2011-09-02 @ 19:29:15
Postat av: Josefin

Internen från norrbotten kräver lite uppdatering så hon får höra hur det går för internen på vänsterflanken i Sthlm! Du har ju en dator nu, så vad väntar du på??!:)

2011-09-04 @ 23:43:49
URL: http://frujosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0