Vem ska vidga dina vyer...

...vem ska lära dina barn?

Nu ska jag klaga. Såhär skulle min dag ha sett ut:

-9.00 - sista förberedelser.
9.10 - Nyckelfix
9.20 - Tunnelbana+buss (med SL) till Bromma flygplats
10.30 - incheckning + väntetid
11.00 - Avgång
12.05 - Ankomst
12.10 - Pappa hämtar väskan och mig och tar väskan i bilen på vägen hem.
Sedan oklart men troligen snabbid på stan för att inhandla diverse gåvor och efter det hemfärd senast kl.15 med buss och utan packning.

Det var alltså planen.

Så här har dagen sett, och kommer att se, ut:

09.00 - Krångel med vårat sopnedkast som var för litet för soppåsen = försening.
09.30 - Tunnelbana till Centralen (som jag stundom avskyr)
10.00 - Flygbuss (=60 kronor extra i utgifter)
10.30 - Incheckning + väntetid
11.40 - Avgång (det är här det spårar på riktigt)
12.46 - Ankomst (=pappa hinner inte hämta mig eftersom han var tvungen att vara på jobbet klockan 13.00)
13.00 - Inse att nästa flygbuss går 14.30
13.01 - BRINNA AV!!!!!!!!!!!
13.30 - Köpa internet för 50 svenska riksdaler/timme.
14.30 - Åka flygbuss med en sjukt stor väska + två mindre varav en innehåller världens tyngsta dator.
15.01 - Åka vännäsbuss med en sjukt stor väska + två mindre varav en innehåller världens tyngsta dator.
15.45 - Gå hem till huset med denna packning.
15.55 - Falla ihop på hallgolvet.

Jag hjärta flyg, väder och Umeås flygbuss-tabell idag.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Oj, det lät som en horribel dag, en dag som inte alls är i min smak! Himla irri. Jag antar att det är vår dator som är världens tyngsta dator"?...Ja, den väger några kilon. Jag bar den upp till skolan en dag och sen aldrig mera!



2011-12-20 @ 15:57:23
URL: http://frujosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0