I know, I know for sure...

...that life is beautiful around the world.

Sitter och tittar på nyheterna, vilket jag har gjort ungefär hela morgonen. Vid varje sändning har ett inslag visats där Ylva Johansson, vice ordförande i arbetsmarknadsutskottet, reagerat på "de omänskliga kraven på personal inom Arbetsförmedlingen".

Jag har så svårt för det där, att man kallar det omänskligt. För jag kan inte riktigt tro att kraven på personalen inom Arbetsförmedlingen verkligen är omänskliga. Att de kan vara höga, för höga, säger jag inte emot men jämfört med vilka krav människor i andra delar av världen har på sig i sina yrken kan de knappast vara omänskliga. Vad är i sådana fall kraven på de fyraåriga barnen som tvingas jobba upp till 16 timmar per dygn? Eller på arbetarna på bananplantagerna som utan skyddsutrustning hanterar hälsofarliga gifter? Jag skulle säga att kraven på dessa är omänskliga och jag har väldigt svårt att tro att Arbetsförmedlingens krav spelar i samma liga.

Ibland skäms jag över vad som verkar vara hemskt, orättvist och omänskligt i svenska mått.

Kommentarer
Postat av: amanda

jag med. att det är värsta stora grejen att skolmaten har uppmätts innehålla lite för lite näring. oj nu dör säkert alla elever

2011-02-09 @ 18:03:15
URL: http://amunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0