Och det hela resulterar i en neråtspiral...

...så vi kör en mano-a-mano till den ene är kvar.

Jag tycker att jag med gott samvete kan säga att jag har varit mycket tydlig med att mitt nostalgiska jag hälsar på hos mig med jämna mellanrum. Därför tänkte jag att jag kan skriva om det ÄNNU en gång, varför göra nya spår när man kan köra i de gamla liksom?

Ofta när det hälsar på, mitt nostalgiska jag alltså, hamnar jag i en bläddrar-fas. Jag bläddrar i mina mappar på datorn. Jag bläddrar på facebook. Jag bläddrar i mina spotifylistor. Ibland ter sig stunden så att jag bläddrar i mina gamla anteckningsböcker och någon gång har det hänt att jag tagit fram min lilla låda i vilken det ligger fynd från tidigare år; vykort, vänskapsarmband och dylikt.
Kvällens bläddring har bestått av inget mindre än min och Loppans f.d. blogg. Där fann jag följande guldkorn:

  • "Eran mattelärare gör säkert mycket snyggare uträkningar men det är för att hon ÄR mattelärare...Jag är bara vikarie."
  • "Jag heter **** och jag är alltid sugen på nåt att stoppa i munnen" //****
  • Idag har vi hål i fyra timmar. Från ca. 10.00 till 14.00. Signe har uttalat sig om det:
    "Hur länge har vi haft hål nu? Två timmar. Och tänk, det är dubbelt så länge kvar!"
    Signe Blom Bringlöv idag klockan 12.00
  • Signe: Men egentligen skulle det ju kunna vara så...för lera är väl ett grundämne?
    Några dagar senare:
    Okänd: Du ska inte säga nåt för du trodde att lera var ett grundämne!
    Signe: Men jag har kommit på hur jag tänkte nu.. Sten, det är ju ett grundämne och då...
  • Ammi om delfiner: "Vänta, har dom händer?"
  • "Alltså, hon kan ju inte ha haft så bra fantasi.."
    Amanda Salguero Engström, 16 år, pratar om Astrid Lindgren
  • "Sen tog han kroppsdelar från döda lik"
  • "Det var säkert i nåt USAiskt land"
  • - Han lät annorlunda. Eller så har jag typ lock för öronen.
    - Det låter som att du har lock...eller nej, vänta... Jag sa inget!
  • "Jag var vaken 36 timmar det dygnet"
Slabang! Känn på den hörrni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0