Spänningen är olidlig

Visst vet ni att man kan ha lite olika sms-relationer till olika personer? Man kan ha den där sms-relationen där man är EXTREMT kortfattad ("ok", ni vet), eller den där när konversationen aldrig tar slut. Det finns de sms-relationer som bygger på att man skickar små notiser från vardagen till varandra (den är ju rolig, tyvärr kan jag inte påstå att jag inte har någon sådan. Ska kanske börja? Någon frivillig?) och de rent informella. Sedan finns det den typen av relationer som liknar min och min mors. Den informella relationen där i princip enbart en sak skrivs, i mitt fall:
Nu går/cyklar/åker jag.

(Ibland avancerar jag till "Jag går nu")

Men idag är dagen när VAD SOM HELST, ja, jag menar precis VAD SOM HELST, kan hända. Jag liksom känner det. Därför har jag skrivit följande sms till min mor, som snart ska befinna sig på affären:

"Om du känner att du vill skulle jag bli jätteglad om du köpte ballerina kladdkaka :)"

Nu återstår att se om hon
1. läser det
2. vill göra det
3. svarar

för det här är liksom helt utanför vår sms-relation. Nästan helt utanför vår vanliga relation också. Det går inte ihop på något plan.

Spänningen är just nu olidlig, kommer hon hem med ett paket Ballerina Kladdkaka eller inte?

To be continued!

Kommentarer
Postat av: Den äldsta

Hej yngsten!



Grattis till din första kommentar!:)

Jag hoppas att vår fantastiska mamma faktiskt köpte Kladdkaka Ballerina till dig och att hon svarade på ditt sms. Kram /Jo the pro

2011-01-23 @ 19:33:10
Postat av: irma

*tyvärr kan jag inte påstå att jag har någon sådan eller *tyvär kan jag påstå att jag inte har någon sådan



haha, var tvungen (och nu hoppas jag verkligen att jag rättat rätt) och trevligt att du fick din ballerina kladdkaka!

2011-01-25 @ 17:43:02
URL: http://citynoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0