Ta det försiktigt, ta det varsamt...

...för det är mitt hjärta du håller i din hand.

Jag har ett dilemma:

Det står en kaffekopp framför mig och kaffet i den har alldeles perfekt temperatur. Jag skulle vilja sluka det nu för snart är det för kallt. Men det är något som hindrar mig; jag sagt till mig själv att när koppen är tömd säger jag hej till mitt hemprov i matte. Det innebär ju att ju längre jag har kvar kaffet desto längre rast får jag men följden blir att jag får pinas med kallt kaffe.

Hur ska jag göra?

Det här får mig genast att tänka på en låt. Denna låt. Har lärt mig hela den texten för övrigt. Kan vara bra att rabbla när tillfälle ges, tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0