Det rafflande slutet på historien om Ballerina Kladdkaka

Idag sa min vän Signey till mig med ett, vad jag uppfattade det som, nästan lite väl sarkastiskt tonläge:
  • "Hörru, om du nu är en storbloggare är det inte okej att göra en cliffhanger och utelämna svaret!"

Sedan loggade jag in här och insåg att jag de senaste två dygnen har slagit personligt rekord i kommentarer (fyra stycken!). De två senaste var dessa:

  • "Julia, när jag i denna stund kommenterar det här inlägget känner jag att jag har både ris och ros att dela ut. Vi börjar med ris. Smart drag att dra en "cliffhanger" genom tre inlägg (jag bestämmer att ris är bra, jasmin iaf). Det skapar en spänning, en mystik kring historien om en så simpel sak som ett ballerinapakets existens i din ägo eller ej. Det kanske är din plan, att på en sublim nivå få dina läsare att kolla in på bloggen fler gånger. Ros, det är INTE okej med uteblivande upplösning.
(Kolla killens ordval! (Visste inte att du hade en ny mailadress förresten, Sippie. Eller visste jag det...?))
  • "Hej yngsten!
    Grattis till din första kommentar!:)
    Jag hoppas att vår fantastiska mamma faktiskt köpte Ballerina Kladdkaka till dig och att hon svarade på ditt sms. Kram /Jo the pro
    "
Jag känner därför en antydan från olika håll att en avslutande rapport bör publiceras om case 2 - Ballerina Kladdkaka.

VaV (Viktigt att veta): Jag använder mig av mallen för PA100-rapporten.

Case 2
Ballerina Kladdkaka

Sammanfattning
Med anledning av en längtan, ett "sug", efter Ballerina Kladdkaka skickade jag (Julia Carlsson) ett sms till min mor. Detta sms innehöll en antydan till att ett paket av den tidigare nämnda kexsorten skulle vara på sin plats och fylla en god funktion i biprojektet "hur man höjer humöret en lördag". Under projektets gång steg förväntningarna och resultatet presenterades inte förrän 2 dagar senare, ett enligt medbedömare (bloggläsare) närapå oförlåtligt snedsteg.

1. Bakgrund
Jag hade läst på min vän Josefins blogg att hon och hennes vän hade intagit den i projektet aktuella kexsorten och kände därför ett starkt behov av att göra detsamma. Då modern var på affären var ett sms till henne den enligt mig enklaste vägen att tillfredsställa mitt behov. Dock uppkom funderingen på huruvida tillvägagångssättet egentligen var det säkraste, varifrån problemformuleringen (se 1.2) härstammar.

Förkunskaper och förväntningar
Kunskaperna om huruvida min mor skulle känna sig ämnad att inhandla produkten eller ej var svaga då direkt erfarenhet från liknande tillfällen inte fanns. 

1.1 Syfte/mål
Att äta Ballerina Kladdkaka.

1.2 Problemformulering
Kommer min mor att inhandla Ballerina Kladdkaka till mig efter en antydan per sms?

1.3 Perspektiv
Mitt. Rätt och slätt.

2. Metod
Sms-metoden

2.1 Genomförande
1. Formulerande av sms
2. Sändning av sms
3. Väntan

Resultat
HÖRRNI, MINA VÄNNER, JAG FICK BALLERINA KLADDKAKA OCH DET VAR DET JAG SKULLE KOMMA FRAM TILL I DET HÄR INLÄGGET, DET HÄR ANDRA VAR BARA NÅGOT VÄLDIGT ÖVERDRIVET.


Fotnot: case 1 var "Vad hände med Sanna Sol?", mars 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0