Stolthet och fördom

Genrellt brukar jag inte tycka att jag är sådär väldigt snabbtänkt men i fredags, ja, då drämde jag till med något som jag faktiskt känner mig en smula stolt över än idag.

Och det som hände var då följande:

Jag befann mig på H&M med mina fina kompisar. Plötsligt ringde telefonen och numret var för mig okänt. Inte heller kunde jag placera riktnumret på kartan men jag svarade, tänkte att det kunde vara en vän från södra Sverige (minus Stockholm) eller så. Så kul var det INTE. Vad jag fick som hälsning när jag, med den där lite tveksamma jag-försöker-vara-trevlig-och-representabel-om-det-skulle-vara-något-viktigt-rösten, sa mitt namn var följande:

- Hej jag ringer från ett företag som heter The Studio och det är så att vi har fått ett tips från en som heter **** att du skulle vara intresserad av vad vi har att erbjuda.


Min tanke var då: Ååånej, jag som till och med har lagt in ett nummer som telefonförsäljare brukar ringa ifrån i telefonboken under namnet "Nån himla telefonförsäljare" för att undvika just sådant här.
(Kan lägga till att jag kände mig lite ägd där inne på H&M också eftersom jag alltid har tyckt att jag är så otroligt smart som har lagt in numret...)

Under tiden jag sedan funderade på mitt nederlag och min livssituation och vandrade runt bland slumpmässigt valda hyllor och vände på prislappar presenterade kvinnan i luren företagets idé på ungefär det här sättet:

- Vi erbjuder dig och tre kompisar att komma till våra lokaler och få en gratis sminkning och styling och sedan kommer ni att bli fotograferade. Helt gratis alltså. Det låter väl inte så jättedumt?

Och hon lät så säker på sin sak, ville bara ställa den där retoriska frågan för att sedan kunna gå in på det finstilta, att jag helt enkelt kände mig tvungen att vara 100% ärlig och svara:

- Hehe, JO, det tycker jag faktiskt att det gör!

Den där milisekunden som det tog för henne att fatta vad jag hade sagt, ni skulle ha upplevt den. Det kändes som att jag rubbade hela hennes manus. Hon blev paff. Och svarade:

- eeeh, jaha...


1-0




Kommentarer
Postat av: amanda

HAHAHAHA sjukt kul så jävla ägd asså uäääääh föraktar typ dom där människorna som ba "varför skulle man inte vilja bli sminkad och fotad det vill ju alla :)"

2011-01-26 @ 20:11:16
URL: http://amunds.blogg.se/
Postat av: amanda

okej en till kommentar för att svara!

jaa ibland får jag för mig att engagera mig typ. när det känns som jag kanske har nåt vettigt att säga iaf.

och alltid när nån skriver något sånt där inlägg där dom vill ha hjälp eller tips så orkar ingen svara för alla har egna såna problem att tänka på men varför inte hjälpa så kanske man blir hjälpt nån gång?

usch vad äcklig klychig jag är mår dåligt på riktigt

2011-01-26 @ 20:18:54
URL: http://amunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0