Du är bäst nu men du var bättre förut...

...våra brister gör oss till människor.

Nu tänker jag skriva något oerhört vågat. Jag ska skriva om bra saker i framtiden. Märker ni att detta är ganska stort? Jag, som alltid tjatar om nostalgi och dåtid och det mesta som hände för mer än en vecka sedan, ska skriva om kommande tider. Det är nervöst, ja, det är nästan så att jag har lite ojämn andning faktiskt. Hur ska det gå? Hur fungerar futurum? Använder man ordet ska? Lägger man till ett infinitiv sedan eller hur gör man?

Jag tror att jag börjar enkelt. Jag listar saker och ting.

Bra saker just nu:
Att vädret har börjat skärpa sig och bjussat på vettiga temperaturer relativt länge nu så att man kan springa idag. Skön...t
Nyhetsmorgon.
Att jag ska träffa min vän idag.

Bra saker om ett tag:
Någonting Större.
Sommaren och vad den innebär.
Hösten.

Ser ni, jag fegade en aning och lät futurum vara? Det får bli någon annan gång. Det är viktigt att inte gå för fort fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0