Men så tänker jag på dig som ligger ensam i vår säng

...och på drömmarna som trampas ner i gruset under morgonljuset.

Igår satt jag i en himmelens massa timmar och skrev på min PA100-rapport (har hört ryktas om att det i princip bara är på Miggan vi säger PA100 så därför kan jag ju förtydliga att det alltså handlar om det fasansfulla projektarbetet som varenda stackars gymnasieelev utsätts för). När jag tillslut kastade in handduken var jag på riktigt yr. Jag överdriver inte; jag hade yrsel efter att ha suttit stilla och skrivit i en sjuherrans lång tid. Bisarrt.

Nåväl, eftersom jag är den typen av människa som tycker att det är väldigt komplicerat att skriva med bra musik eller intressanta samtal i bakgrunden skapade jag alltså min text med endast tystnaden som sällskap. Detta fick mig verkligen att inse något; jag håller på att utveckla ett beroende. Ett beroende av musik. Det är inget skämt. De två gånger som jag tog en paus för att exempelvis koka kaffe fann jag mig sittandes med spotify öppet i flera minuter, klickandes mellan massa låtar som jag KÄNDE MIG TVUNGEN att lyssna på innan jag kunde göra något annat.

Vet inte vad jag ska kalla det? Brutalt? Knäppt? Sunt?

Här har ni listan som fick mig att inse det:
Bäst musik just nu/återvinning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0