Don't you forget about me

Tre av min mors åsikter om mig lyder som följer:

- Jag är så bra på att göra sallad att hon blir rörd... eller... det är i alla fall vad hon gav intryck av en gång. Rösten liksom bröts när hon skulle säga att jag verkligen hade lyckats med min grönsallad.
- Jag skriver fult.
- Jag är teknisk.

Det sistnämnda motiverade hon ikväll när min far somnade framför melodifestivalen. Det var nämligen så att jag då, eftersom han i det läget inte riktigt var sig själv lik (han såg ut att vara ungefär 82 år, vilket han inte är), fick i uppdrag att fotografera det hela. När jag hade slutfört detta zoomade jag in min faders ansikte på den nytagna bilden varvid mamma med en aningens imponerad suck sa "Men att du kan sånt där, Julia!".

Det är tacksamt att vara dotter ibland.

PS. Vill bara förtydliga att även om hon inte riktigt går hand i hand med tekniken alla gånger är hon bra på mycket annat, min mamma, och väldigt fin på alla de sätt och vis.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, ja, ibland är det rätt tacksamt att vara hennes dotter!:)

2011-03-14 @ 18:02:57
URL: http://frujosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0