You never let go

Minns såväl när spotify kom till min kännedom; en makalös och laglig företeelse där man kunde lyssna på det mesta av värde i musikväg (utom Red hot chili peppers senare skivor, vilket var sämst) utan någon egentlig kostnad. Man kunde göra spellistor och gång på gång på gång kunde man lyssna på samma låt. Det enda man behövde utstå var lite reklam emellanåt.

Det fanns lite olika vägar att gå för att Spotify skulle finnas som en fin hjälp i svåra och mindre svåra situationer; antingen köpte man ett konto och betalade en viss summa pengar varje månad och kunde då lyssna på musik dygnet runt om man så ville, eller så kirrade man ett användare helt gratis men kunde då bara använda denna ett begränsat antal timmar varje månad.

Men var man som folk var mest så "lurade" man spotify genom att ta sig friheten att få en så kallad invite från någon suspekt hemsida och på så sätt ha tillgång till ett konto där man kunde lyssna obehindrat.

Och det hela var fortfarande lagligt. 

Jag kommer ihåg när jag "fick" denna invite. Kände mig makalös. Mäktig. Oslagbar. Jag, liksom många andra, hade lurat spotify. Stackarna. Dörren till musikens skattkammare stod öppen och det var bara att plocka på sig. Dygnet runt. Låt för låt. Kostnadsfritt.

Men nu har jag insett; det var jag som blev lurad av Spotify. Jag blev så in i bomben överlistad av dem. För nu när jag, som tyckte att jag var så listig när jag gav mig själv en invite för lite mer än två år sedan, har blivit bunden och förälskad i mitt konto så drar Spotify åt knuten och tvingar mig att köpa konstiga påfund som Unlimited eller Premium för att få det lika bra som förut. Annars får jag nöja mig med att lyssna på musik tio sketna timmar i månaden och samma låt endast fem gånger, vilket är min dagsförbrukning 

De visste om det. De visste hela tiden om att idén var så bra att de skulle tjäna på att låta idioter som jag själv tro att de blev överlistade genom att vi kunde komma åt dessa invites och använda deras tjänst kostnadsfritt. De var så fruktansvärt medvetna om att vi skulle fastna i deras grepp och sedan känna oss tvugna att köpa oss in i fördärvet. 

Spotify, ni lurade mig! Jag gick på det. JAG GICK PÅ DET. Jag gick på det så in i norden. Här har ni mig, en förlorare. När mina 10 timmar har gått ut ska jag genast köpa Unlimited.

Vilka lirare.

Julia - Spotify: 0 - 1

Kommentarer
Postat av: Fanny

men tänk att Spotify givit dig 2 år gratis medlemskap! De får du pay:a för nu din lirare. Julia-Spotiy: 1-1



Förresten lägg upp bilder från Sthlm, ni (klassen) är dåliga på det tyck ja! ;)

2011-05-08 @ 20:53:21
URL: http://nyheter24.se/nextinfashion/ljung

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0