Mitt andranamn - och vad jag tycker om det

Mitt andranamn är Carolina och det är ett andranamn som jag nog alltid har varit relativt tillfreds med. Har något minne av att jag som nioåring eller någe tyckte att det skulle vara helfestligt att ha Carolina som tilltalsnamn till och med. Det var lite ovanligare än Julia nämligen.

Har förresten hört några ord om att det var snack om att jag faktiskt skulle få Carolina som tilltalsnamn. Att pappa tyckte mer om det eller något men så blidde det inte i alla fall. Fick Julia istället, av praktiska orsaker. Mina systrar börjar på J så om jag skulle följa mönstret skulle de slippa märka om kläder och sånt som skulle ärvas. Och Julia var det enda kvarvarande namnet på bokstaven som mor och far kunde tänka sig att ge mig och på den vägen blev det (det inofficiella skälet, det officiella har jag ingen aning om).

Men ja, Carolina, det är iallafall ett helt okej andranamn det som sagt. Kul att säga ihop med mina andra namn också; Julia Carolina Carlsson. Låter lite som galopp eller något. Prova för sjutton gubbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0