Jag och telia

Det började i början av året. Telia började skicka suspekta meddelanden till mig utan att jag hade någon aning om varför. Så småningon anade jag att de hade fått för sig att jag på något vänster var anställd hos dem. Och det är jag ju inte vad jag vet.

Snart lugnade det ned sig. Jag fick inte meddelanden lika ofta och så men nu har det eskalerat igen. Allvarligt, jag begriper inte vad de sysslar med egentligen. De två senaste månaderna har jag fått följande information:

Imorse:
Hej
Telia vill gärna ha din hjälp med att bli bättre och enklare att samarbeta med. Gå in på Tholbox och svara på några frågor det tar max 5 min.
Tack på förhand för din medverkan!
Vänliga hälsningar

Min kommentar: Jag vet inte vad Tholbox är. Och det är typ fyra A4 med frågor.

31/10 (två likadana sms)
HASPar ersätts av certifikat.
Det innebär att ni behöver installera ett så kallat certifikat i era webbläsare för att kunna orderlägga. Er Tholbox-ansvarige kommer att få ett mail med uppgifter om vart certifiktatet ska hämtas för installation på respektive dator. Läs mer i Tholbox. Hälsningar Telia

Min kommentar: Samma sak gäller här; jag vet varken vad Tholbox eller HASPar är för någe. Dessutom heter det VAR certifiktatet ska hämtas, inte vart.  

24/10 (4 (!!!) sms med samma information)
Klicka på länken! (Leder till bilden nedan)  

18/10
Hej
Telia vill gärna ha din hjälp med att bli bättre och enklare att samarbeta med. Gå in på Tholbox och svara på några frågor det tar max 5 min. Tack på förhand för din medverkan! Vänliga hälsningar Telia

31/8 (4 stycken sms med samma information igen)
Klicka på länken!
Tyvärr har bilden försvunnit nu men ja, lär ju ha varit "jobbrelaterat.

27/8 (4 stycken sms igen såklart)
Klicka på länken för att läsa meddelandet!

Tss, ett sådant ståhej ändå!

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hej Julia



Av en händelse googlade jag på "Tholbox" och kunde läsa om ditt problem med SMS utskick från Telia. Jag är ansvarig för systemet Tholbox och kan stoppa dessa utskick. Maila mig ditt mobilnr så ordnar vi det.



Mvh Joakim

2011-12-19 @ 17:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0