Hon hade guld nog att bygga ett berg...

...men lilla rosen hon saknade färg.

Ska börja med att säga att jag aldrig har varit ett fan av Oskar Linnros, mest för att jag tycker som bäst om både honom och Daniel Adams Ray när de kör(de) Snook och därför har känt ett starkt behov av att hitta en anledning till varför de messade upp alltihop. Eftersom jag har gillat Daniels låtar bra mycket mer än Oskars blev Oskar därför syndabocken i kaloppsen enligt min mening. Därför, anledningen till varför jag inte gillar Oskar är att jag lever i tron på att det var han som sabbade allting med Snook genom att lura Daniel att det var en asbra idé att dra i Veronica Maggio i deras musik när det hela egentligen bara handlade om att Oskar själv var kär i henne och ville ha en anledning att få kontakt. Klart det blev konstig stämning mellan Oskar och Daniel då liksom. Daniel måste ändå ha känt sig lite utnyttjad plus att han garanterat var lite småförtjust i Veronica han också. Stackarn. Och ja, det är mitt starkaste argument. Patetiskt men sant.

Nåväl, det händer att jag lyssnar på Oskar trots allt; Ack, Sundbyberg kan till exempel spelas lite då och då här hemma och Från och med Du är faktiskt inte alls dålig. Dessutom finns det en låt som verkligen inte alls är särskilt bra men däremot mycket konstig och det är 25.

För det första kan ingen, INGEN, påstå att den INTE är extremt lik Från och med Du. Men det har varit konstanterat sedan länge och underligheterna slutar inte där. Ikväll mina vänner upptäckte jag nämligen att man 3:23 kan höra en liten slinga som är misstänkt lik, ja, faktiskt ganska identisk, med en stråkarna eller vad det nu är i refrängen i Lilla Lady, det vill säga Daniels låt.

Vad betyder detta? Det är ett tecken, jag är nästan säker. Vem har snott från vem? Eller är det ett bevis på vänskap trots allt? Deras egna lilla slinga som de brukade spela för varandra i studion när de skrev hittar som Mister Cool, 17 juni och Såpbubbler och som nu visat att ingen av dem har glömt? Frågorna är många och jag känner att jag vill gå till botten med detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0