I have told you, you should be your friend...

...there won't be another you again.

Detta har varit konstiga och innehållsrika dagar. Fredagmorgon känns så länge sedan. Fast det gör allt i och för sig. Det känns till exempel sjukt himla knäppt att vi bara har bott här i två och en halv vecka. Ännu konstigare känns det att jag för exakt en månad sedan var påväg till Örebro. Har hunnit vänja och vänja av mig vid så mycket.

Nåväl, fredagen spenderades först på Universitetet med fina människor. Sedan på akuten med fantastiska Amanda. Sedan i soffan med en då diagnosisterad ryggskottsinnehavare (Amanda igen då) och diverse föda. Sedan i Högdalskyrkan. Sedan i hemmet igen såklart.

Lördagen var rätt bra till en början, kyrkhelgen som vi kallar den var det inget fel på eller så. Efter många om och men blev även senare delen av kvällen acceptabel, jag och Amanda gjorde till exempel klart för oss vilket otroligt skitår 2009 ändå var. När vi sedan försökte räkna upp bra saker med det kom vi på två (nu har jag tänkt efter lite så jag är uppe i fyra). Ett skitår som sagt. Sedan började vi på fullaste allvar misstänka att grannen under är en varulv, tills vi insåg att det inte var fullmåne.

Idag har jag, i enighet med mitt eget beteendemönster, städat och fixat. Senare blir det storhandling. Också det föga förvånande. Amanda måste bara komma hem från sitt studerande på bibblo först. Kanske ska roa mig med studier i väntan på hennes hemkomst.

Dagens bästa hittills är ju för övrigt att Terese Fredenwalls nya skiva äntligen finns på spotify.

Nää: utbildningsdax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0