Like I said, you know I'm almost dead...

...you know i'm almmoste gone.

Läser en rolig artikel på dn.se. Den tar upp 51 skäl att hata stockholm och bygger på uttalanden som människor har gjort på webben angående staden. Man har väl hittat några favoriter:

02 ”I Stockholm har vi rödljus, sade en stockholmare till mig. Han frågade också om vi hade hört talas om Darin.”

06 ”De tror att de är bättre än alla andra för att de bor i samma stad som kungen.”

13 ”Det ligger närmare Sibirien än resten av Sverige. Det enda resmålet som ligger nära är Finland, vilket är ganska backwater.”

15 ”Stockholmare kan nämna sin stad i samma andetag som New York, Tokyo och Paris vilket gör att de framstår som helt verklighetsfrånvända eftersom sanningen ligger närmare Budapest, Minsk eller Wien.”

21 ”De har så svårt för att tala manligt.”

26 ”Det jobbigaste jag vet med stockholmare är att de alltid ska spela stekare när de kommer utanför hemstaden. Det spelar ingen roll om de bor i Rinkeby, när de är utanför Stockholm så är de stekare som hänger på Stureplan. Det tragiska är att brudar tror på det.”

27 ”Jag hatar staden för att den ligger långt bort.”

Min favorit är nog nummer 26...eller 21, för den är så otroligt dum. För det första är det underförstått att personen tycker att det är negativt att tala kvinnligt, för det andra anser den att manligt/kvinnligt tal är dialektalt, för det tredje så kan man uppenbarligen ha mer eller mindre lätt för att tala manligt och varje gång stockholmarna försöker så misslyckas de, vilket personen i fråga måste ha gjort något slags undersökning för att komma fram till, alternativt förutsatt att alla strävar efter att prata manligt.

Hela artikeln hittar ni här: http://www.dn.se/sthlm/51-skal-att-hata-stockholm

Kommentarer
Postat av: irma

jag gillar 15!

2011-09-29 @ 21:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0