It's like a force pulling me in...

...it's getting stronger from within.

Jag var ju på en konsert i lördags som hölls för att uppmärksamma Earth Hour. Det var WWF som ordnade och en massa artister som Loreen, Moneybrother och Danny var där. Allt var väldigt bra tyckte jag, de flesta av låtarna hade arrangerats om ganska rejält och fått lite halvakustisk känsla och alla sjöng jättebra. Mycket bättre än vad jag trodde att vissa av dem skulle göra.

Konserten hölls i Filadelfiakyrkan och det kommenterade Danny genom att säga att han tyckte att det var väldigt skönt att spela i en kyrka eftersom han själv är troende. Redan där förändrades stämningen lite. Nu har säkert många haft koll på det redan men ni kan ju tänka er att från att han har gått in på scenen till skrikande och hyllande publik och som en lite allmänt kul kille som, precis som de andra den kvällen och det är väldigtväldigtväldigt bra, ställer upp för att han vill värna om miljön blev han nu den första att kommentera lokalen och hur den relaterar till hans livsuppfattning. Men han slutade inte där, uttalandet blev en ingång till nästa låt som han alltså sa handlade om det. Att han är troende alltså.

Då tänkte jag att jaha, nu kommer det någon fin låt som finns på hans skiva från typ 2007 och som jag inte har hört. Det var helt fel. Den låt som började var nedanstående, i en FRUKTANSVÄRT BRA version som han sjöng FRUKTANSVÄRT MYCKET BÄTTRE än jag har hört honom sjunga den live tidigare.

Danny Saucedo – Amazing

Det blev väldigt häftigt och texten fick en helt annan innebörd. Coolt!

Och så ikväll kollade jag på hans video för att leta dolda budskap och jag vet inte om det var just för att jag letade men det kan ni ju bedöma själva. Titta till exempel på dansarnas ryggar 1.10 (och även senare) och rörelserna 1.26 när han sjunger "it's like a force" och 1.32 precis efter "pulling me in". Väldigt tolkningsvänligt är det åtminstone.


Kommentarer
Postat av: Josie

Åh, är det därför jag har gillat den låten sen jag hörde den för första gången??! Kollade in texten...

2012-04-02 @ 21:08:01
URL: http://frujosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0