Mataffärerna i Kärrtorp - vilket hittepå!

Skulle handla efter kvalitetstid på universitetet igår. Hade skrivit en ordentlig lista på min nya telefon. En sådan checklista, ni vet. Icket att förväxla med handlingsappen dock för den kan jag tänka mig är smått onödig när man är ensam i hushållet. Hur som helst, jag kände för att göra något spännande, gå till en ny affär eller någe och eftersom jag redan har hunnit avverka alla i närområdet fick det bli mataffärerna vid Kärrtorp. Främst för att det där finns ett större Coop och jag gillar Coop.

Så det blev alltså avstigning i Kärrtorp och mot mitt mål. På vägen dit såg jag att Ica hade ett och annat bra extrapris så jag bestämde mig för att shoppa på BÅDA affärerna. Det blir så förstår ni när man har mycket tid och ingen att ge den till att man liksom drar ut på saker och ting helt i onödan för att fördriva den. Tiden alltså.

Nåväl, inne på Coop gick jag inte bananas men jag inhandlade det jag behövde, konstaterade att detta var ett riktigt hittepå-coop med snålt på både frukt- och grönsakssidan och stegade, efter betalningen, vidare mot ICA.

Och vilket ICA sedan! NU SNACKAR VI HITTEPÅ. Alex Schulman skrev någon gång om ett skit-ica i hans närhet och om jag inte visste bättre skulle jag nästan tro att det var skit-ica i Kärrtorp, men det är det inte för han bor inte där. Men om detta Ica inte är etta inom skit-ica-kategorin så är det iallafall god tvåa, inget snack om saken. För, och läs noga nu, det var liksom 23 februari igår och skit-hittepå-knas-ica sålde yoghurt och fil som fick ut den 16 februari, eller någon dag senare. Jag trodde jag var dum i hela huvudet och hade läst fel eller något men ICKET. Inte ens ett extrapris kunde de avvara. Och vi snackar inte typ EN yoghurtförpackning utan snarare typ sju. Det var brutalt. En icke uppmärksam konsument skulle lätt kunna luras. Dessutom hade de inte glassen som jag skulle inhandla.

Skit-ica i Kärrtorp - varenda annan mataffär som jag har besökt i mitt liv =
-98263867346 (!!) - 1



Kommentarer
Postat av: mamma

Tacka vet jag Konsum i Vännäs.

2012-02-24 @ 19:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0