Som att jag sitter med en fjäder...

...och vill rista i sten.

Idag köpte jag en...

...kaffemugg på Classes. Och ja, jag vet att mitt bord är dammigt men det hör inte hit och förresten så skulle ni se mitt golv, det spelar liksom i en egen liga (inte bra). Hur som helst, jag köpte den för att jag så sällan hinner dricka kaffe här hemma innan jag ska gitta från lägenheten och då måste köpa unikaffe och det är inte jättevälspenderade pengar direkt. Så jag var jätteglad över mitt funktionella inköp.

Men vet ni vad? Glädjen blev ännu större när jag upptäckte att det bifogades...

...instruktioner till muggen. Jättebra eftersom den är så svår att förstå hur den funkar!

Här nedan citerar jag de viktigaste instruktionerna. De fetmarkerade är sådana som jag tycker det är extra bra att de har påpekat:

Kaffemugg med lock
Läs igenom hela bruksanvisningen före användning och spara den sedan för framtida bruk. Vi reserverar oss för ev. text- och bildfel sam ändringar av tekniska data. Vid tekniska problem eller andra frågor, kontakta vår kundtjänst.

Säkerhet
  • Se alltid till att locket sitter fast ordentligt innan du dricker ur muggen.
  • Överfyll inte muggen, het dryck kan bränna dig. Fyll ej över märkningen på muggen.
  • Muggen kan läcka om den tippas.
  • Produkten får ej användas av personer (inklusive barn) med begränsad fysik eller mental förmåga. Den få ej heller användas av person utan tillräcklig erfarenhet och kunskap om de inte har fått instruktioner om användningen av någon som ansvarar för deras säkerhet.
  • Låt aldrig barn leka med produkten.

Produktbeskrivning
Ta med kaffet hemifrån till bilen, bussen eller på väg till jobbet. Gummerat grepp som gör den enkel att hålla och väggar av dubbelisolerande plast samt lock som gör att den håller värmen länge och inte blir varm på utsidan. Tål maskindisk och mikrovågsugn.

Användning
  • Rengör muggen innan användning.
  • För att öppna locket, vrid motsols.
  • För att stänga locket, vrid medsols.

Ja, vad säga? Det är så bra när det inte finns utrymme för missförstånd.

Kommentarer
Postat av: amanda

HAHAHAHHAHAHAHHAHAHHA

2012-02-02 @ 21:44:48
URL: http://amunds.blogg.se/
Postat av: Fanny

hahaha! "personer (inklusive barn)"

2012-02-05 @ 00:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0