But would it set me free if I dared to let you see...

...the truth behind the person that you imagine me to be.

För ett tag sedan skrev jag ju om min märkliga hobby att lära mig sångtexter. Nu tänkte jag att jag skulle erkänna ännu en märklig sak som brukar roa mig då och då: kartläggning av perioder av mitt och mina vänners liv.

Exempel på tillfällen när detta har hänt kommer här:
- Påsklovet 2010. Under en promenad till och från Vännäsby pratade jag och Matilda igenom hela sommaren 2008. Någon kväll senare gick det hela överstyr för min del och jag satte mig och skrev ned alla speciella händelser som hänt varje månad det året. Som en årsresumé två år för sent kan man säga.
- 2 juli 2011. Jag och Matilda utgick ifrån gamla sms på våra mobiler och pratade sedan igenom vad som hänt under de perioder som smsen härstammade ifrån. Det hela tog några timmar kan man säga.
- 15 septemer 2011. Jag och Amanda SE pratade igenom allt dåligt som hänt under 2009. ALLT. Det tog givetvis också ett tag.
- 5 januari 2012. Idag kartlade jag och Hanna perioden 24/12-2010 - 13/1-2011. Dag för dag.

Och bara den grejen att jag här kartlägger när jag, tillsammans med andra, har kartlagt perioder av livet säger ju faktiskt bara det en hel del...

Sånuvetnidetochförrestensåärdetmysigtattbloggapånattenochdiskafastjagdiskarint
enudockgodnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0