Det spelar mindre roll men faktum är...

...att vi sa vi skulle säga allting, du säger ingenting.

Alltså, torktumlaren, vilken grej! Den enda hushållsmaskin som jag kan säga är bättre är tvättmaskinen. Och möjligen kylskåpet. Och eventuellt också spisen. Men annars; frysen, dammsugaren, diskmaskinen, micron - SLÄNG ER I VÄGGEN för min vän TORKTUMLAREN kommer alltid att stå över er i hierarkin.

Jag överdriver inte. Jag blir alldeles lyrisk när jag tänker på att det står en TORKTUMLARE i tvättstugan. Det är nämligen så att efter att ha vuxit upp med men mor med odiagnostiserad tvättmani sker följande saker med en människa:
1 - Man tvättar vansinnigt mycket under sin uppväxt. Maskin efter maskin efter maskin startas, på uppdrag av modern, på sommarlovsmorgnarna, sportlovsmorgnarna, jullovsmorgnarna, höstlovsmorgnarna och så vidare.
2 - Man hänger exakt lika mycket tvätt (eftersom torktumlaren lyser med sin frånvaro).
3 - Eftersom man uppenbarligen har gener för det är det lätt att man själv får positiva känslor av att tvätta (när man har flyttat hemifrån), känslor som helt sonika kan slå över till tvättmani om man inte passar sig.

Nu har jag nått till nummer tre på listan. Jag tycker jättemycket om att tvätta har jag insett. Och det är torktumlarens förtjänst/fel. För nu slipper jag nämligen allt det jobbiga med tvättandet, det vill säga det dryga i att hänga upp strumpa för strumpa samt den blöta delen. Jag avskyr nämligen allt som är blött när det inte ska vara det: kläder, hår (värst av allt, särskilt när det inte sitter fast på kroppen längre), tyger, golv, MAT, you name it.

Jag har kommit på två dåliga saker med torktumlaren:
- Miljöovänligt
- Kläderna slits ut snabbare

Men vet ni vad? Just nu, BRYR JAG MIG INTE (fast jo, det gör jag egentligen). Jag åker kollektivtrafik mest hela tiden (tunnelbana dessutom så vi snackar inte ens bensin), jag äter väldans lite kött, jag är sparsam med elen här hemma och jag badar aldrig badkar. TILL EXEMPEL.

Och hör sen.

TORKTUMLAREN - MIN VÄN FÖR LIVET <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: amanda

hahah jag trodde det stod "jag är sparsam med elden"

2012-01-29 @ 22:55:23
URL: http://amunds.blogg.se/
Postat av: Mamma

Glädjande att du nu är med i skaran som älskar att tvätta! Så småningom (när du själv betalar elräkningen) behöver du ingen tumlare för att njuta av sysselsättningen. Undantag - när det dags för småbarn i huset.

2012-01-31 @ 18:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0