En förfrågan

Mina vänner!

Jag letar efter en artist eller ett band. Alltså inte en eller två bra låtar utan en hel ARTIST eller ett helt BAND som jag kan börja lyssna på. Jag vill lyssna på hela skivor liksom. Gärna lättsmält och svenskt eller något som berör på djupet men då behöver det inte vara svenskt. Det bästa vore om det verkade ytligt men ändå var liksom intressanta texter. Eller inga texter alls för all del, kan tänka mig instrumentalt också.

Och, för att då gå in på själva musiken: den måste var intressant och innehålla roliga detaljer. Men då får den gärna ha något pyttelitet bristfälligt i sig. Eller förresten, den kan vara väldigt avskalad också men DÅ måste den vara helt perfekt.

Genre spelar inte jättestor roll men helst ska det inte låta som någonting annat som jag har lyssnat på. Vill inte ha mer Timbuktu eller Red Hot Chili Peppers eller Daniel Adams Ray eller Terese Fredenwall eller John Frusciante eller U2 eller Stevie Wonder eller John Mayer eller Salem Al Fakir eller Peter Jöback för då kan jag lika gärna lyssna på någon av dessa. MEN jag vill ha något som jag kan lyssna på lika mycket som jag har lyssnat på dessa.

Tänk er helt enkelt att jag ska kunna sitta på tunnelbananen, vara ute och eller sitta här i Skarpan och lyssna om och om igen och analysera musik och eventuell text och inte bli less. Det ska vara den där känslan att om man har missat 30 sekunder av låten måste man börja om för att man inte vill missa NÅGONTING. Förstår ni?

Jag är med andra ord öppen för en hel del men samtidigt, motsägelsefullt nog, väldigt kräsen.

Hör gärna av er om ni kommer på något!

Tack på förhand!

//Er julia

PS. En kvinnlig musiker vore nice men den som skriver Veronica Maggio stryper jag.... :)

Kommentarer
Postat av: amanda

jag vill också ha det där! skriiiiv nu allihop!

2012-01-28 @ 23:32:56
URL: http://amunds.blogg.se/
Postat av: irma

florence and the machine och ellie goulding... men du akn eventuellet behöva lyssna igenom 1 eller 2 gånger men helt fantastiska!!!

2012-01-29 @ 01:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0