Vem kan du skrika åt...

...när inget blivit som du vill?

Jaha, man kan ju tydligen göra en liten årsresumé såhär några dagar in på det nya året. Jag ber om ursäkt för bildavsaknaden.

Januari
Inledde året med rester av ett väldigt bra jullov, började sedan skolan och blev less på en gång. Dagen jag insåg att vi skulle påbörja nya kurser var fruktansvärd. Tvi. Nä, januari var ingen skojig månad alls, precis som det ju brukar vara. Om jag ändå ska nämna något muntert måste det ju bli jullovet då. Kanske den kvällen när jag, Hanna och Amanda hade updatekväll, det är ju alltid mysigt. Eller den dagen då vi var några stycken som fikade och spelade spel och hade oss en hel dag och sedan fick besök av ännu fler på kvällen. Det var också kul.

Februari
Jag plågades på Svenska C, skrev PA100-rapport, började läsa självbiografier och jobbade tillsammans med Lyddan, Jossan och Salle på en fantastisk stilstudie av Per Jonsson. Detta var månaden då jag och Amanda bestämde att vi skulle flytta till Stockholm också. Dessutom var det järnet inför Någonting Större som gällde och jag och Hanna skapade flashmob mest hela tiden. Även om det tveklöst var det absolut jobbigaste var det också det roligaste den månaden. Så det så.

Mars
PA100-vecka och ett sportlov fullt av flashmobrepetitioner, genomförande av flashmob, diverse montring och annat stod den här månaden för. Antagligen lite skola också. Vet inte om det var då STEG var på besök hos oss. Det måste verkligen ha varit så. Hur som helst så var månadens bästa absolut flashmoben som vi genomförde i Liljaskolans matsal.

April

Det enda jag minns är PA100 och och Någonting Större och då var det sistnämnda helt klart det bästa. Punkt slut.

Maj

Månaden då vi pluggade allt som vi skjutit fram p.g.a. PAäckel100. Och åkte till Stockholm med klassen. I slutet av månaden hängde jag i Piteå ett dygn också. Det bästa var hur som helst Stockholmsresan. Mest för att jag fick umgås med alla dessa fina människor en hel vecka.

Juni
Inskolning på Orion, riksstämma för equmenia, resa till España och studentet stod juni för ungefär. Studentet som sådant tycker jag är en väldigt överskattad historia men förstår de som tycker det är världens grej. Hur som helst, om studentDAGEN krävdes att gå igenom för att få avsluta sin gymnasietid så måste väl den ha varit månadens bästa men nu är det ju inte så så därför blir Spanien det istället.

Juli
Bra månad. Hemresa från Spanien, Lappis, chill, jobb. Det bästa var helt klart chillet.

Augusti

Lätt årets mest händelserika och bästa månad som inleddes med att min älskade mormor fyllde 80 år. I övrigt hände kontraktskrivning, fina kvällar och dagar, bröllop i Örebro, flytt till Stockholm och första dagarna på universitetet. Det bästa den här månaden var helt klart andra halvan av den. 15-31 augusti. Sådetså.

 

September

Jättebra inledning, därefter mest besök av vänner, plugg och trevligheter som Hej Monika och spela på Glottis. Även första tentan som gick över förväntan. Bäst den här månaden var nog att vi blev så hemma där i Högis. Eller den 26 september när tunnelbananen började gå.

 

Oktober

Jag och Amanda tog våra kulturigtbilder, Mams och paps hälsade på, Amanda Kreuger befann sig i huvudstaden några dagar, jag såg Red Hot Chili Peppers och vi läste biologisk psykologi och skrev dryg rapport. Avslutades gjorde oktober sorgligt med att mormor lämnade jorden.

Bäst den månaden var tveklöst Red Hot Chili Peppers och den lilla hemlisen som jag fick veta av min syster Josefin!

 

November

Månaden jag kan bäst utantill. Håll i hatten nu.

 

1 november - Skansen och Vapiano

2 november - Första föreläsningen i Kognition. Jag satt längst bak i salen och den kursansvarige kom en halvtimme försent.

3 november - Vänkandags. Fast först föreläsning sedan jättelång väntan på Bromma. Sedan hem och middag och häng hos Lill-mattan.

4 november - Mina vänner och jag gjorde Våfflor och spelade spel på dagen och var hos Marcus på kvällen. Något läskigt tv-spel som spelades.

5 november - Boda Borg. En oerhört komisk historia såhär i efterhand. Det var för övrigt roligt då också.

6 november - Hängde på Pingstkyrkan ett tag där det var parentation för mormor, sedan med Johanna och Astrid Lindgrens jul. På kvällen åt vi middag hos farmor och farfar.

7 november - Besök hos tandis, packning, tur in till stan för en middag med Jossan, Frida och Irma. Sov gjorde jag hos Johanna.

8 november - Flygtur till Stockholm, ett påbörjat arbet av vårt glasögonexperiment och fika på Söder.

9 november - Utbildning, sång och sedan helt random häng i Kista med Amanda med flera.

10 november - Vänkanresa igen. Mycket folk i huset och så. På kvällen åkte vi till kapellet.

11 november - Begravning och minnesstund.

12 november - Vad jag gjorde på dagen minns jag inte men på kvällen hängde jag först på Missionskyrkan och sedan hos Jonssons.

13 november - Var på gudstjänsten på Missionskyrkan, åt middag hemma och flög tillbaka till Stockholm. Bestämde mig för att inte flyga på ett tag sedan.

14, 15 november - Universitetsdagar. Minns inte så mycket mer faktiskt.

16 november - Vi väcktes av våran "son", jag var hemma och pluggade, sedan tvättade vi, pratade i telefon med Simon (mest jag) och åkte på Helenius Hörna. När vi kom hem släppte vi in en man i vår port. En man som inte sa någonting och som vi trodde var samme man som hade väckt oss samma dag, bara något tystare.

17 november - Vår helt galna rapportskrivardag. Kul!

18 november - Josefins födelsedag som jag firade med rapportskrivning och idol.

19 november - Besök av Signe, bio på kvällen.

20 november - Signe var kvar och gick på museum med Amanda och hennes kompisar medan jag pluggade. Middag åt vi på Jensens.

21 november - Hannas födelsedag som firades med plugg, Magnus Betnér och lussebullar.

22 november - Irma kom på besök på kvällen. Vi drack te och myste.

23 november - Signe anlädde, sedan var det studier på SU och mys i lägenheten som stod på schemat.

24 november - Vi hade "opponering" på uni och efter middagen åkte Signe och Irma hem. Kvällen var lite dyster.

25 november - Jag hade utbildningsdag i hemmet, sedan var det idol och besök av Wendt.

26 november - Stadsdag och middagsbuffé med samma Wendt.

27 november - Hemfärd för denne man. Tentaplugg för min del.

28 november - Tentaplugg igen. Och spontanmöte med aktivitetsutskottet på Tullys.

29 november - Tenta. I övrigt minns jag inte så mycket.

30 november - Första föreläsningen i utbildningspsykologi. Efter detta fika med David.

 

Hehe, den ni! November var alltså en mycket bra men intensiv månad och bäst var nog Magnus Betnér.

 

December

Sjukt lång månad faktiskt. Ville mest hem eftersom det kändes som att jag väntade ut tiden bara. MEN den innehöll ju lite kryss på en viss plan och det var ju kul! Svansjön och besök av Hanna och Emma var också bra. Och när mams och Johanna hälsade på. För att inte tala om julkalendern! Fast sedan hann jag ju faktiskt vara i Vänkan också. Men det bästa med december var nog Svansjön och julkalendern.

 

Sådärja! Summa summarum var 2011 ett väldigt bra år och det bästa med det är typ det, att det har varit väldans bra.  


Kommentarer
Postat av: amanda

det är heeelt otroligt hur du kommer ihåg när allting hände. för mig är allt bara en enda röra (kaos). alltså hela året. för att inte tala om november. jag fattar ingenting. hade inte kunnat säga vilken månad amanda var hos oss eller när irma kom t.ex. OCH nu har jag en väldigt förvirrad fråga. vad gjorde vi FÖRSTA advent?? jag trodde det var då jag såg på mumin men det ser jag att det uppenbarligen inte var. kaos och fel i räkningen blev det nu. eller jag ser ju att det var då borås for hem.. man ja jag fattar ingenting..

2012-01-03 @ 14:48:16
URL: http://amunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0