Vi skulle hålla hand tills skelettet blev damm...

...en millimeter från en gadd med ditt namn på.

Kom och håll om mig - Timbuktu

Alltså, jag känner mig alltid som en liten tonåring (fast det är jag ju fortfarande, tonåring alltså) när jag säger det här men låten här ovan är. Så. Fin. Och jag skäms för att säga det för den är lite smörig också. Men samtidigt så rå. Det är typ det, han låter så fruktansvärt besviken att det där smöriga inte blir smörigt utan bara gör ont i hjärtat.

Första versen smärtar. Refrängen är lite mesig men jag förlåter det för texten och andra versen. Nästan.

För då händer det. I andra versen kommer textraden som sabbar alltihop för en stund:

"Du kastar maten som jag lagat på vårt köksgolv"

Och den förstör verkligen ALLT för det enda jag ser framför mig är hur världens charmigaste Timbuktu sitter och lagar typ spagetti och köttfärssås på sitt köksgolv och att personen som han sjunger till sedan kastar den i papperskorgen. Jag ser aldrig hur maten som Timbuktu har lagat hamnar på golvet för att den där människan kastar den PÅ GOLVET. Och det stör mig.

Men förutom det är det en jättefin låt.

Kommentarer
Postat av: irma

alltså jag fett förvirrad, han sjunger den ju på Eva Dahlgrens "dag" eller vad dom kallar det för... varför är det inte samma text? eller har han typ gjort en helt ny låt tolkade från hennes låt?!?!?!?!?!?!?!? fettförvirradtjej_92

2012-01-29 @ 22:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0