Lärde mig krypa, lärde mig gå, jag lärde mig springa ifrån...

...platsen jag kommer ifrån.

Sitter och lyssnar på halvvemodiga låtar och är sommarrädd. Idag övervägde jag liksom lite sådär halvseriöst att resa till Tokyo istället för vad som nu är planen. Men det blir nog bra utan Tokyo också, ska till exempel dricka jättemycket kaffe med Amanda Kreuger har hon sagt (och det hoppas jag att du håller då också Amanda!!!). Och alltså, Tokyo var bara något som kom upp som ett spontant förslag på Waynes idag. Det ligger liksom inte något jätteseriöst alls i det.

Men det har det varit en bra dag. Jag har dansat Funk, som sagt hängt på Waynes, tittat på Let's Dance, skrivit genusrelaterade texter som tyvärr inte hör till min kurs och lyssnat på musik. Vad jag inte har gjort men som jag planerade att göra är granska delar av föräldrabalken ur ett genusperspektiv.

Imorgonkväll ska jag på konsert och på söndageftermiddag till Immanuelskyrkan förresten. Så det artar sig till en toppenhelg! Dessutom:

JAG SKA TVÄTTA IMORGON OCKSÅ! TAGGA TORKTUMLAREN!!!

...fast jag SKA verkligen granska lagen också.

Till något annat nu då, och detta riktar sig mest till

Amanda (bilden valde jag för att den så tydligt visar nivån på våra middagar ibland. "Nachotallrik" och spagetti och falukorv liksom...)

Ikväll spelades Moving on på Let's dance nämligen och då slog det mig hur vansinnigt kul det är att denna människa en kväll i Högis bestämde sig för att sjunga den låten i duschen och tog detta på så stort allvar att hon var tvungen att öva innan, plugga texten och så. Det mest spontana, att sjunga i duschen, blev liksom ett projekt.

Kul minne bara!

Mycket mysko inlägg detta... Men ja, det är ju kul.

PS. vad är grejen med folk tror att uttala sj/sk/skj/ osv som man gör högre upp i landet är ett bratigt/överklassigt sätt att uttala det? Har hör den idén både i P3 och Schulman show nu. Märkligt men intressant.

Kommentarer
Postat av: Amanda K

Jag håller det jag lovat Jullan. Vi ska dricka kaffe hos dig i Vännäs, hos mig i Umeå, hos mina päron i Hjåggsjö, i din stuga i Ockelsjö, på picknickfilten osv.

2012-04-02 @ 14:46:21
URL: http://amandakreuger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0