Vi har gått runt varandra länge nu ja...

... ska jag vara ärlig tror jag inte att vi mår så bra.

I måndags skulle jag träna gruppträning. BODDYATTCK. Det hör man ju redan på namnet att detta är inte ett pass att leka med inte. När man sedan läser beskrivningen så undanröjs varje tvivel för där står det dessutom att det är "ett sportinspirerat konditionsträningspass där du kan förbättra din hastighet, kondition, styrka och smidighet".

Dit skulle jag!

Varför kan man ju undra? Jo, jag hade inte hängt på Fressanhallen på ett tag utan joggat samt jobbat istället och hade en föreläsning som synkade så fint med det där passet så jag tänkte att det blir ju bra, sport är något jag kan liksom.

Nu är det ju såhär att på gruppträningar är det generellt oerhört lite män närvarande, vilket är ett intressant fenomen i sig, och BODYATTACK var inget undantag. Två stycken blev de totalt. Av kanske tusen. Nä, men salen var full och det är en stor sal så majoriteten var helt klart kvinnor.

Och jag vet inte vad de berodde på men föga förvånande hamnade dessa två längst fram. På en egen rad. Ingen kunde liksom ställa sig jämsides med dem.

Då blev jag lite sådär uuää och offrade min person som aldrig vill stå längst fram och som dessutom aldrig hade varit på passet tidigare genom att ställa mig på samma rad. Liksom bara för att. Och då kände jag att jag var tvungen att köra all in och prestera minst lika bra som dessa, liksom röra mig lika långt, hoppa lika högt och ha lika mycket energi bara för att jämna ut lite i salen, inte för att göra något personligt mot dem givetvis.

Problemet var bara att min fysik inte kom i närheten av deras. Mest för att de var betydligt mer vältränade än vad jag var (är) så efter halva passet var jag i princip slut. Man kan liksom säga att jag offrade min kropp där i Fressanhallen.

Inte jättevärt det kanske eftersom förmodligen ingen annan än jag själv tänkte på det. Och för att jag inte helt tror på metoden.

Fast lite kanske.

PS. jag hade mer träningsvärk efter min moderntlektion i torsdags iallafall satteee det säger ju endel om olika träningsformer.

Kommentarer
Postat av: amanda

braaaa julle!

2012-03-28 @ 23:17:04
URL: http://amunds.blogg.se/
Postat av: elo

modernt VS. bodyattack 1-0

2012-03-29 @ 22:17:32
Postat av: signe

svar: jo, jag är rätt nöjd med mitt verbande

JAG VET den såg man inte när den kom. Men tror att ljuset som väger upp den förlorade timmen.. ska nog skriva en avhandling om saken.

2012-03-30 @ 00:39:04
URL: http://hejsigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0