Tänk om pengar inte var så viktigt...

...tänk om hela faran bara är fiktiv.
  1. Pratade med min mor om hur det är att vara anställd förskollärare i Vännäs kommun just nu och hur de har varit de senaste åren.
  2. Blev självklart upprörd och såg givetvis allt ur ett genusperspektiv.
  3. Har nu ägnat två timmar åt att granska kommunens fördelning män/kvinnor på olika arbetsområden, i kommunfullmäktige och liknande samt åt att läsa protokoll från barn- och utbildningsnämnden och dylikt.
  4. Vill gärna hitta en massa statistik och källor nu på en gång men vet inte riktigt var jag ska börja.
  5. Klockan är 00.09 och jag avskyr att jag alltid ska hålla på och vilja engagera mig i olika frågor på natten istället för på dagen.

Så det kan bli en tisdagskväll ändå.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bravo Julia! Hoppas vi har stor nytta av det du tar reda på!

2012-03-28 @ 21:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0