But I'm sure it wasn't him

Förra veckan spatserade jag och Hanna runt i denna vackra stad. Från Djurgården till Gamla stans tunnelbananstation. Då insåg vi att vi kunde vår historia alltför dåligt och planerade en historiakväll. Den blev inte av för vi blev busiga och smed busiga planer istället.

Därför körde jag en historiakväll solo ikväll istället. I cirka 2 timmar wikipediade jag på diverse byggnader som finns här i staden. Sedan blev jag rädd för kartan (Det är sant, stundom har jag kartfobi, främst när det handlar om satellitkartor. Jag får svindel, hög puls och tittar automatiskt bort när den slår till den där rackarns rädslan.).

Men det är kul, det här med historiakvällar. När jag inte är karträdd längre ska jag fortsätta med kyrkor och slott och häftiga personer.

Kommentarer
Postat av: elo

vi får ha en histoiakväll när du kommer hem så får du berätta allt du lärt dig

2012-05-31 @ 22:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0