Tacksam

Min kära vän Hanna Elo går ju Bibelfjäll i Hemavan och har idag skrivit ett inlägg om tacksamhet. I slutet uppmuntrade hon oss som läser att fundera över vad vi är tacksamma för och det är precis vad jag ska göra just nu.Hanna skrev så fint i stycken med bilder och allt men jag skriver en lista på fem saker för att begränsa mig lite och för att hinna innan det är utbildningsdax.
 
Såå, fem saker som jag är tacksam för:
  • Hur jag bor just nu. Att bo med Amanda är helt enkelt hur bra som helst. Plus att vi bor nära Betel där jag har ännu en jättefin Amanda och en jättefin Alvina.
  • Att jag har fått förmånen att under livets gång lära känna så fina människor här, i Vännäs/Umeå och på andra håll i Sverige.
  • Min älskade familj.
  • Immanuel 153 och min hemgrupp. Utan dem hade förra terminen varit oerhört långsam och ensam.
  • Att det var möjligt att flytta till Stockholm förra året (och att jag har haft möjlighet att bo kvar). Inte för att jag tycker att det är något fel på min kära uppväxtort utan för att det är något rätt med Stockholm just nu.
 
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken fin tacksamhetslista! Är särskilt glad för punkt 3!

2012-09-24 @ 16:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0